lauantai 29. marraskuuta 2014

Tahdon

Se että ihmisten pitäisi saada rakastaa toisiaan ja niin halutessaan elää yhdessä terveessä suhteessa, on aina ollut mulle jotenkin niin äärimmäisen itsestään selvä asia. Ja siinä missä mun on yleensä helppo ymmärtää muiden ihmisten näkökulmat ja omistani eriävät ajatukset, tässä tapauksessa ei ymmärrys kuitenkaan enää riitä. Oon aina suhtautunut tähän asiaan tunteella ja puolustanut mielipidettäni sinnikkäästi tarpeen tullen.

Mut oli jo vallannut pieni kyynisyys, kun somen kautta seurasin noiden eduskunnan sankareiden möläytyksiä. Oli todella vaikea ymmärtää, miten ahdasmielisiä, ennakkoluuloisia ja naurettavia ajatuksia ihmisillä liikkuu päässä tämän asian tiimoilta. Jotenkin tuntui jo ihan siltä, että peli on tältäkin erää menetetty. Kunnes tänään päivällä Facebookin avattuani törmäsin niihin äänestystuloksiin ja yllätin itseni ihan totaalisesti purskahtamalla itkuun. Mä en ole varmaan ikinä ennen itkenyt onnesta. Ihaninta oli päivän mittaan lukea juttuja kaikista niistä ihmisistä, jotka itse tai joiden läheiset ovat askeleen lähempänä avioliittoa. Ajatella nyt sellaisen ihmisen onnea, joka on puolisonsa kanssa haaveillut avioliitosta jo vuosia. Ja sitten kun heille vihdoin koittaa se hääpäivä.

Ei mulla muuta tähän hätään. Halusin vaan jakaa lyhyesti ajatuksiani tästä ihanasta asiasta ja onnitella kaikkia tästä mahtavasta edistysaskeleesta. Hyvä Suomi! ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti